2012. január 16., hétfő

Horgolt angyalka




Én így készítettem, a mintát valahol a neten találtam, de már nem tudom hol.

Feje:
1.sor: 5 láncszemből gyűrű
2.sor: a gyűrűbe 7 rövidpálca (rP)
3.sor: minden rP-ra 2 rP
4-9.sor: minden rP-ra 1 rP, ekkor kitömjük vattával a fejét.
10.sor: minden 2-ik rP-ra öltünk 1 rP, mindaddig míg a fej be nem zárul.

A leírás szerint a fejet hozzá kell varrni a testhez, de én nem vágtam el a cérnát, hanem innen folytattam. Úgy csináltam, hogy 6 rP maradjon a végére, de ha nem sikerült akkor is lehet a fejtől folytatni.

Felső test:
1.sor: 12 egyráhajtásos pálca (erhP) köztük 1 láncszemmel
2.sor: az egylsz-es ívekre 2 erhP, a pálcacsoportok között 1 láncsz
3.sor: az egylsz-es ívekre 3 egyszerre befejezett erhP kerül, a pálcacsoportok között 5 láncszem
4.sor: az 5 láncszemes ívekre 1 rP, 1 félP, 1 erhP, 1 kétrhP, 3 láncszem, 1 kétrhP, 1 erhP, 1 félP, 1 rP kerül
5.sor: minden szembe 1 rP-t öltünk aranyszínű(vagy ezüst) fonallal, de folytathatjuk fehérrel is.

A test alsó része:
1.sor: a fonalat az egyik csúcshoz rögzítjük 1 rP-val, innen 3 láncszem után két csúcs közé öltünk rP-val, 3 lsz, 1 rP a köv.csúcsra, 3 lsz után félbehajtjuk a kört és a szemben levő csúcsra öltünk 1 rP-val, 3 lsz, 1 rP két csúcs közé, 3 lsz, 1 rP a köv.csúcsra, 3 láncszemmel visszatérünk a kiinduló pontba.
2.sor: a 3 lsz-es ívekre 5 erhP kerül, a pálcacsoportok között 1 lsz
3.sor: 5 lsz-es ívek ismétlődnek körben köztük 1 rP az előző sor 1 láncszemére
4.sor: ua. mint a 2.sor, csak 7 erhP kerül az ívre
5.sor: ua. mint a 3.sor, csak 7 lsz-es ívek ismétlődnek
6.sor: 9 erhP
7.sor: 9 lsz-es ívek
8.sor: 11 erhP
9.sor: 11 lsz-es ívek
10.sor: 13 erhP
11.sor: az előző sor minden szemére 1 rP aranyszínű fonallal

Nincsenek megjegyzések: