2012. január 16., hétfő

Zokni




Mit ne mondjak...jól megszenvedtem vele. Pedig nem is az első zokni volt amit kötöttem. De nem írtam le annak idején, most pedig vagy 5x bontottam vissza. Viszont sikerült! Igaz, hogy átlapoztam az összes kötős újságomat, napokig keresgéltem a neten, de végül találtam egy nagyon jó leírást Jucuu blogján. Ez után sikerült megkötnöm a zoknit, a leírást viszont a saját kötésem után írom le. Valamikor két tűvel is tudtam kötni, de most még annak sem jutott eszembe a módja.
Szóval...

5 tűvel kötöttem
44 szemet felszedtem 2 tűre, majd elosztottam 4 tűre és körben kötöttem 30 sort patentmintával, 2 sima 2 fordított. A szárának még kötöttem 10 sor simát, majd elkezdtem kialakítani a SARKÁT, valahogy így:
-lekötöttem az 1.tű szemeit, majd oda-vissza sorokkal kötöttem összesen 17 sort, utolsó sor sima
-addig kell kötni míg annyi sorunk lesz mint a tűn levő szemek mínusz 2-4 szem, vagy míg a sarokrész eléri a talpunkat próba során
- 3 részre osztottam a szemeket a tűn, a középső legyen a több ha nem lehet elosztani egyenletesen, tehát 7-8-7. Meg lehet jegyezni ha nem tartjuk észben, nekem nem kellett
-a visszáján kezdjük a fogyasztást. Fordítottan lekötöttem a szélső csoportba tartozó és a középső csoportba tartozó szemeket, kivéve a legutolsó szemet.
-a középső csoport utolsó szemét a szélső csoport első szemével fordítottan összekötöttem.
-megfordítottam a munkát, sima szemekkel kötöttem végig a középső csoport szemeit, kivéve az utolsó szemet
-a középső csoport utolsó szemét a szélső csoport első szemével áthúzva összekötöttem.
-megfordítjuk a munkát és ezt addig ismételjük amíg elfogynak a szélső csoport szemei. Az utolsó fogyasztás sima sorban történik.
TALPRÉSZ
-először szemeket szedtem fel a szélszemekből, úgy, hogy a kötőtűt a szélszem mindkét szára alatt átvezettem, majd a fonalból új szemet hurkoltam.
-lekötöttem a 2.3. tű szemeit, majd a másik oldalon is felszedtem a szemeket. A 2. tű előtt és a 3. tű után 1-2 szemet pluszba szedtem fel, hogy ne maradjon lyuk. Arra kell vigyázni, hogy mindkét oldalon azonos számú szemeket szedjünk fel.=10-10 szem
-szétosztottam a sarok szemeit az 1.és a 4.tűn=14-14 szem, majd kötöttem 1 sor simát

-a plusz szemek fogyasztásához az 1.tű utolsó két szemét összekötöttem és a 4.tű első két szemét áthúzva összekötöttem minden második sorban, addig amíg újra 11 szem maradt a tűn. Ez 3 fogyasztást jelentett.
-az utolsó fogyasztási körtől számítva 30 sort kötöttem a talpának
ORR-RÉSZ
-mivel páratlan szemszám van a tűn 1 kört kötöttem és minden tű első két szemét egybevettem = 10 szem/tű
-8 csoportra osztottam a munkát és minden csoport első 2 szemét összekötöttem, tehát minden tűn 2 fogyasztás lesz
-a fogyasztási körök között annyi sort kötöttem simán ahány szem van 2 fogyasztás között, tehát 3-2-1
-addig fogyasztottam a szemeket amíg 8 szem maradt(2 szem/tű)
-ekkor elvágtam a fonalat, áthúztam a megmaradt szemeken és jól elvarrtam
MEGJEGYZÉS
-ahhoz hogy egyforma legyen a két zokni érdemes számolni a sorokat és pontosan feljegyezni mit és mennyit kötöttünk

Nincsenek megjegyzések: