2012. április 10., kedd

Horgolt tojások


Húsvétra horgoltam néhány tojást, és újra meggyőződtem arról, hogy nekem a horgolás rajzról nem megy. Leírást pedig nem igazán találtam, csupán ezt az egyet. A 2. minta alapja is ugyanez, kicsit módosítva, azt pedig anyukám mutatta. Műanyag tojásokat használtam.

Horgolt tojás 1

Az eredeti minta itt található.


8 láncszemből gyűrűt készítünk.
1.sor: 6 db 3 láncszemből álló ívet horgolunk körben 1-1 rövidpálcával leöltve a gyűrűbe (3 lsz, rp, 3 lsz, rp)
         A 6. ív után zárjuk a kört.
2.sor: minden ívbe: 2 erhP, 3lsz, 2 erhP(kúszószemekkel megyünk az első 3 láncszemes ívbe.)
3. sor: ugyanúgy készítjük, mint az előző sort, de itt a mintaegységek közé 1-1 láncszemet is horgolunk.
4.sor: ua. mint az előző, de itt már a minták közé 2-2 láncszemet horgolunk.
5. sor: ua. mint az előző, de itt már a minták közé 3-3 láncszemet horgolunk.
6. sor: ua. mint az előző, de itt már a minták közé 4-4 láncszemet horgolunk.
7. sor: ua. mint az előző, de itt már a minták közé 5-5 láncszemet horgolunk.
8.sor: ua. mint az előző, de itt már a minták közé 4-4 láncszemet horgolunk.
9.sor: ua. mint az előző, de itt már a minták közé 3-3 láncszemet horgolunk.
10.sor: ua. mint az előző, de itt már a minták közé 2-2 láncszemet horgolunk.
11.sor: ua. mint az előző, de itt már a minták közé 1-1 láncszemet horgolunk.
12.sor: azonos a 2.sorral
Befejezés: minden ívre 1-1 rP. Az első láncszembe zárjuk a kört, majd elvágjuk a fonalat.

Megjegyzés: a tojás méretétől függően lehet csökkenteni vagy növelni a sorok számát.



Horgolt tojás 2
Horgolt tojás 2 gyöngyökkel


6 láncszemből gyűrűt készítünk.
1.sor: 1 lsz magasításnak, * 3 láncszem 1 rP - * -tól ismételünk még 5x.  A 6. ív után zárjuk a kört.
2.sor: minden ívbe: 2 erhP, 3lsz, 2 erhP - kúszószemekkel megyünk az első 3 láncszemes ívbe, az első erhP-t 3 lsz-el helyettesítjük
3-4.sor:  minden ívbe: 2 erhP, 3lsz, 2 erhP , majd utána 3lsz - végig a körön
5.sor:  minden ívbe: 2 erhP, 3lsz, 2 erhP , de itt a minták után 1 lsz, 1 rP-val összefogjuk az előző két sor 3 lsz-es ívét, 1 lsz - végig a körön
6-7.sor: minden ívbe: 2 erhP, 3lsz, 2 erhP , majd utána 5 lsz - végig a körön
8.sor: minden ívbe: 2 erhP, 3lsz, 2 erhP , de itt a minták után 2 lsz, 1 rP-val összefogjuk az előző két sor 3 lsz-es ívét, 2 lsz - végig a körön
9-10.sor: ua. mint a 3-4.sor
11.sor: ua. mint az 5.sor
12.sor: ua. mint a 2.sor
Befejezés: minden ívbe 1-1 erhP vagy rP a tojás méretétől függően.

Horgolt tojás 3

Ezt a tojást erhP-kal horgoltam körbe, a melírozott fonalnak köszönhetően még minta se kellett.


2 megjegyzés:

Palkó írta...

És én ezt a bjegyzésedet miért nem láttam húsvét előtt...??? Nagyon klasszak! :)))

Melinda írta...

:))) Mert azután tettem fel :)) Köszi!