2012. április 23., hétfő

Nárcisz csokor

Bár a szabadban már elnyílóban vannak, nekem egész évben csodaszépek a vázában.



Én így készítettem:

5 lsz-t gyűrűbe zárunk
1.sor: 18 rP
2.sor: a szem első szálába öltve: 18 félP
3.sor: innen már mindkét szálba öltünk: 18 fP
4.sor: minden 2-ik szembe 2 rP=27 félP
5-8 sor: 27 fP
9.sor: 1 sor pikót horgolunk minden 2. szembe leöltve egy rövidpálcával
-elvágjuk a fonalat

Világosabb cérnával horgoljuk a szirmokat.
1.sor: a kezdő gyűrű, második sorának hátsó szálába öltve: minden szembe 1 erhP közöttük 1 lsz = 18 erhP
2.sor: 1 lsz, * - 4-4 erhP a köv. két 1 lsz-s ívre, 1 rP a harmadik ívre - ezt ismételjük még 5x
- minden 8 erhP csoportra horgoljuk külön-külön a szirmokat a rajz szerint
- utolsó sor után elvágjuk a fonalat és eldolgozzuk


Megjegyzés: a belső kör félpálcáit körkörösen horgoltam összekapcsolás nélkül, mivel nekem az összekapcsolás nagyon látszik és ráadásul ferdén is ment felfele. Ez mindig csak a félpálcák horgolásánál van, egyszer csak rájövök a miértjére, addig így is jó lesz.



Nincsenek megjegyzések: