2012. december 25., kedd

Horgolt karácsonyfa díszek


Idén sokkal több karácsonyfa díszt horgoltam, mint tavaly. Ez annak is köszönhető, hogy sokkal jobban belejöttem a horgolásba. Készültek horgolt angyalkák, mikulás fejek, díszek, hópelyhek, legtöbbjük mintája interneten megtalálható.


Palkónál láttam ezt a nagyon egyszerű horgolt díszt. Nála mini adventi koszorúként szerepel, én karácsonyfa dísznek horgoltam. Egyszerű, ötletes és szép. Leírás nála is megtalálható, az enyém is így készült:

1.sor: 1 függönykarikát szorosan körbehorgoltam rövid pálcákkal
2.sor: még 1 sor rP (nálam 40 rP)
3.sor: 3 erhP, 2 szem kimarad, 3 lsz, 2 szem kimarad, 3 erhP
4.sor:  minden 3 lsz-es ívbe 8 kétrhP, kúszószem az előző sor középső erhP-ra



Ezek a kis angyalkák alig 6 cm magasak, de nagyon édesek. Elkészítésének lépései itt találhatók. Videó is van hozzá.


Mikulásfej leírás ezerfelé megtalálható a neten. Én már régebben mentettem le a gépre, rajz is van hozzá, de már nem emlékszem honnan.


Horgolt szaloncukor után keresgéltem a neten, végül saját fejem után készítettem el. Ilyen lett:


Elkészítés:
1.sor: 24 láncszemet összekapcsolunk
2.sor: 24 erhP
3.sor: 1 erhP 1 lsz váltakozik végig a soron. A pálcák között 1 szem kimarad.
4.sor: 24 erhP
5.sor: minden 2 erhP-t egyben horgolunk le = 12 erhP
6.sor:  minden 2 erhP-t egyben horgolunk le = 6 erhP
 - megvan az egyik vége. Mostantól félpálcákat horgolunk, a vatelin nem látszik majd ki ha kitömjük. Én csigavonalban haladtam, megjegyezve az első szemet.
7.sor: minden szembe 2 fP = 12 fP
8.sor: minden szembe 2 fP = 24 fP
9-14.sor: 24 fP
15.sor: minden 2 fP-t egyben horgolunk le = 12 fP - kitömtem vatelinnel
16.sor:  minden 2 fP-t egyben horgolunk le = 6 fP
 - megvan a cukorka része
17.sor: minden szembe 2 erhP = 12 erhP
18.sor: minden szembe 2 erhP = 24 erhP
19.sor: 24 erhP
20.sor:  1 erhP 1 lsz váltakozik végig a soron. A pálcák között 1 szem kimarad.
21.sor: 24 erhP

Elvágtam a cérnát. Más színnel cakkoztam a két végét: minden szembe 1 rP közöttük 4 lsz


Áldott Békés Karácsonyt kívánok minden kedves ide látogatónak!


3 megjegyzés:

Palkó írta...

Nagyon szépeket készítettél!
Az angyalkákba már régóta beleszerettem, de még soha nem mertem belevágni!
A horgolt szaloncukor leírását külön köszönöm! Nagyon örülök neki :)

Melinda írta...

Szívesen! Szerintem vágj bele, annyira édesek, és ha én meg tudtam csinálni...:)

vorsi0128 írta...

Kedves Melinda!

A kis horgolt angyalkák mintája nincs meg véletlenül neked? Ahol a minta volt,már nem található. Megvolt nekem, de most sehol sem találom! Kérlekha megvan, küld el nekem a vorsi0128@gmail.com címre.Nagon szépen köszönöm előre is.